Kaufland u Hrvatskoj postoji od 2001. godine te je postao jedan od vodećih trgovačkih lanaca. Prodajna je mreža rasla iz godine u godinu te s otvorenjem poslovnice u Župi dubrovačkoj broji 46 poslovnica. U Kauflandu u Hrvatskoj radi preko 3.000 zaposlenika.
Kaufland svoju predanost održivom poslovanju realizira kroz odgovorno poslovanje prema zaposlenicima, zajednici i okolišu, čime direktno doprinosi UN-ovim ciljevima održivog razvoja. Definirana su tri područja prema kojima se biraju društveno odgovorni projekti na kojima Kaufland u Hrvatskoj radi: djeca, zdravlje i okoliš. Različitim projektima i aktivnostima pod sloganom „Djela, ne riječi” djeluje za zdravlje ljudi i planeta vodeći se načelima odgovorne nabave i fer poslovne prakse u dobavljačkom lancu, provodeći inicijative za zdrav život među zaposlenicima i u zajednici te razvijajući strategije za smanjenje plastike i otpada.
Kaufland je pošten poslodavac koji politiku plaća i naknada temelji na objektivnim kriterijima i aktivnostima, neovisno o spolu. Svake godine uvode se nove pogodnosti za zaposlenike u smislu dodatnih benefita, povišice plaće ili uvođenja novih dodataka na plaće.
Kaufland škola voća i povrća projekt je koji se provodi od 2017. i u okviru kojeg svake školske godine oko 20.000 djece u Hrvatskoj dobiva svaki tjedan svježe voće i povrće. Cilj projekta je jačanje svijesti o potrebi zdrave prehrane djece i njenom utjecaju na zdravlje djece.
U akcije kojima je zajednica u fokusu uvijek rado uključuju i zaposlenike; redovito organiziraju darivanje krvi, provode korporativno volontiranje, a već tradicionalno kao glavni sponzor podržavaju UNICEF-ovu humanitarnu utrku Mliječna staza u kojoj sudjeluju i zaposlenici.
Kaufland kao dio Grupacije Schwarz želi emisije stakleničkih plinova dugoročno smanjivati. Kako bi to postigao slijedi tri osnovna načela. Prije svega, izbjegava – gdje god je moguće – nastajanje emisija stakleničkih plinova. Zatim, smanjuje emisije stakleničkih plinova koje nije moguće izbjeći, a one emisije koje nikako nije moguće izbjeći ni smanjiti, kompenzira putem internacionalno priznatih projekata za zaštitu klime.
Kaufland u Hrvatskoj od 2021. godine nabavlja struju iz 100% obnovljivih izvora, postavlja punionice za e-automobile na parkiralištima novih poslovnica i prilikom modernizacije postojećih, na 3 poslovnice nalaze se fotonaponske elektrane, a stalno se optimizira i transport kako bi kamioni imali što manje praznog hoda. Kao predvodnik na području zaštite okoliša Kaufland potiče i svoje dobavljače da odrede ciljeve prema kojima će smanjiti emisije stakleničkih plinova.
U okviru REset Plastic strategije grupacije Schwarz Kaufland korištenje plastike smanjuje gdje god je to moguće; vlastiti su proizvodi dizajnirani tako da se mogu reciklirati, sam Kaufland ih reciklira, brine o uklanjaju plastičnog otpada iz okoliša i, naposljetku, ulaže sredstva u istraživanje i razvoj inovativnih rješenja te informira potrošače o recikliranju i očuvanju resursa.
Bacanje hrane loša je navika koju je moguće izbjeći. Kampanju o potrebi sprečavanja stvaranja otpada od hrane Kaufland provodi već nekoliko godina za redom kako bi javnost osvijestio o ovom važnom problemu te potaknuo i kućanstva koja stvaraju prekomjeran otpad od hrane na akciju.
U Kauflandu postoji automatski sustav za naručivanje robe kako bi se izbjegla pretrpanost, bacanje zaliha, ali i prazne police, odnosno kako bi sva očekivanja kupaca vezano uz raznolikost i svježinu asortimana bila ispunjena. One namirnice koje se ipak ne uspiju prodati, snižavaju se ili se doniraju registriranim posrednicima u lancu doniranja hrane.
Osim što je važno ne bacati hranu, važno je i pri kupovini voditi računa o tome što kupujemo. Upravo zato u Kauflandu održivi asortiman raste. Održivi asortiman odlikuju različiti certifikati koji potvrđuju da proizvodi dolaze iz odgovornih izvora.
Međutim, Kaufland ide i korak dalje te razvija interni sustav certifikata kako bi kupcima olakšali snalaženje među velikim brojem oznaka.
O svakoj od navedenih tema možete pronaći puno više informacija na kaufland.hr/djela
Autor: Kaufland Hrvatska k.d.